Excel'de, Tekrarlayan Kayıtları Bulma ve Silme işleminin nasıl yapılacağını öğretmek amacıyla eklenen ipucumuz ile işlemlerinizi kolay hale getirebilirsiniz.
Bu işlem için adımlar şu şekildedir:
Bu işlem için adımlar şu şekildedir:
- Tekrar eden kayıtları bulmak istediğiniz veri aralığını seçin. Tüm sayfayı kullanmak istiyorsanız, Ctrl + A kısayolunu kullanabilirsiniz.
- Excel'in Şerit Menü çubuğunda, "Veri" sekmesine gidin.
- "Veri" sekmesinde, "Yinelenenleri Kaldır" seçeneğine tıklayın.
- Açılan diyalog kutusunda, tekrar eden öğeleri kontrol etmek istediğiniz sütunları seçin. Tüm sütunları kontrol etmek için "Tümünü Seç" seçeneğini kullanabilirsiniz.
- "Tamam" butonuna tıklayarak işlemi başlatın.
- Excel, tekrar eden kayıtları siler ve kaç adet tekrarlayan kaydın kaldırıldığını size bildirir.
- Bir bildirim alırsınız ki bu, kaç tane tekrar eden kaydın kaldırıldığını gösterir. "Tamam" butonuna tıklayarak bu bildirimi kapatabilirsiniz.
- Silme işleminden sonra verilerinizi dikkatlice kontrol edin. İstenmeyen bir değişiklik yapılıp yapılmadığını görmek için öncesi ve sonrası durumları karşılaştırın.
- Yapılan değişikliklerden memnun kaldıysanız, dosyanızı kaydedin.