Yanlış anlamazsanız belgenizin yapısı/işleyişine yönelik eleştiride bulunaccağım.
Belgelerinizde gördüğüm en önemli sıkıntı, ısrarla aynı sütunda 1'den fazla tür, 1'den fazla işlevi olacak veriler giriliyor olması.
MAAŞ, FAZLA MESAİ için bir tablo tamam, aynı kişilere ait AVANSlar için neden yana doğru sütunlara listeleme yapmak yerine, mevcut MAAŞ/FM listesinin altına yapıyorsunuz bu listelemeyi anlayamıyorum doğrusu.
Excel'i veri tabanı mantığıyla, bir sütunda tek tip veri tutacak şekilde kullanmakta, gereksiz biçimlendirmeler uygulamamakta, hücre birleştirmelerinden kaçınmakta yarar var.
Benim anlamadığım bir durum da (malesef birçok kişi biraz fazlaca kullanılıyor), işlemler için RENK kullanılması.
Renk bir değer/sayı/metin olmadığından buna dayalı işlemler için formül kullanmak da mümkün olmuyor, ille de makro kodlarıyla işlem yapılmak zorunda kalınıyor.
RENK uygulamak (doğrudan renklendirme yanısıra bir de koşullu biçimlendirme kaynaklı renk uygulamaları var) yerine uygun bir sütuna renk uygulamaktan kastınız neyse onu gösterecek bir veri/işaret/simge/harf/sayı yazdırmak/yazmak daha anlamlı/kullanışlıdır, tercih sizin.
Asıl veri yığınının olduğu sayfada filtreler (renk filtresi dahil mümkün) uygulayarak,
diğer tarafa aktarılacak olan veri satırlarını görmeniz mümkün iken
neden sil, döngüye al, renk/değer/isim gibi kriterlere göre değerleri yaz işlemi uyguluyorsunuz?
Filtre yerine, asıl veri yığınının olduğu sayfada uygun birkaç hücreye uygulanacak VERİ DOĞRULAMA (ad soyad, avans türü, tarih vs ne gerekliyse artık) ve bu listelerden yapılacak seçimlere göre de avans vs tutarları formül ile de hesaplanabilir.