4 farklı ders var ama 01.03 te 9 saatin 8'inde ders var, 26 öğrenci olduğuna göre 26 x 8 = 208 ders yapar.
Bu küçük bir örnek olduğu için 9 saatin 8 inde ders var.
5, 6 ve 7. sınıflar için pazartesi 8 saat diğer günler 7 saat ders var.
Pazartesi 8 saat
Salı 7 saat
Çarşamba 7 saat
Perşembe 7 saat
Cuma 7 saat
Toplam 36 saat 1 haftada ders var.
9. saatlerde dersi olanlar 8. sınıflar ve bu örnek dosya olduğu için sadece 5. sınıflar üzerinden kurgulamaya çalıştım.
5. sınıflarda hafta içi 5 günde toplam 36 saat ders var. Bu 14 dersin dağılımı aşağıdaki şekildedir.
Bir örnek vermek gerekirse Matematik dersi 5. sınıflarda haftada 5 saattir 2 + 2 + 1 = 5 şeklinde ders programlanır yani matematik öğretmeni 5/A sınıfına farklı günlerde olmak üzere bir haftada 2 saat matematik dersi daha sonra 2 saat matematik ve en sonunda 1 saat matematik şeklinde 3 defa derse gelecek ve haftada 5 saat derslerine girmiş olacaktır.
SIRA | DERS | DERS SAATİ | DERS DAĞILIMI |
1 | Arapça | 2 | 2 |
2 | Beden Eğitimi ve Spor | 2 | 2 |
3 | Bilişim Teknolojileri ve Yazılım | 2 | 2 |
4 | Din Kültürü | 2 | 2 |
5 | Fen Bilimleri | 4 | 2 + 2 = 4 |
6 | Görsel Sanatlar | 1 | 1 |
7 | İngilizce | 3 | 2 + 1 = 3 |
8 | Kur’an-ı Kerim | 2 | 2 |
9 | Matematik | 5 | 2 + 2 + 1 = 5 |
10 | Müzik | 1 | 1 |
11 | Peygamberimizin Hayatı | 2 | 2 |
12 | Seçmeli | 1 | 1 |
13 | Sosyal Bilgiler | 3 | 2 + 1 = 3 |
14 | Türkçe | 6 | 2 + 2 + 2 = 6 |
| TOPLAM DERS VE SAYILARI | 36 | |
Öğretmen dersinin popülaritesinin ölçümünü daha detaylı bir şekilde sonraki mesajlarımda 5/A sınıfı üzerinden detaylandırarak anlatmaya çalışayım o zaman.
4 farklı ders var ama 01.03 te 9 saatin 8'inde ders var, 26 öğrenci olduğuna göre 26 x 8 = 208 ders yapar.
208 dersin 21 adeti devamsızık (ilgili sınıf, ilgili tarihteki X adeti) olduğuna göre;
21/208 'den % 10,096 oranında devamsızlık var demenin doğru olacağını düşünüyorum.
Bunu öğrenci sayısıyla (26) çarparak devamsız öğrenci sayısı bulunabilir. ( 26 x % 10,096 = 2,62 )
Yani 26 öğrenciden 2,62'si devamsızdır denilebilir.
Siz bir de gün içerisindeki TÜM derslere devam etmeyeni devamsız sayacağım,
arada 1 derse girmeyeni saymayacağım diyordunuz galiba.
Bu bana anlamlı gelmiyor, hesaplamaya bunun dahil edilmesi (nasıl edilir. siz söyleyeceksiniz) anlamlı değil gibi.
Özetle Rapor sayfasındaki 4 (farlı ders adeti) ders sayısıyla mukayese yanlış,
devam edilmesi gereken ders sayısıyla, devam edilmeyen ders sayısı mukayese edilmelidir.
Bunun sınıf mevcuduyla çarpımıyla devamsız öğrenci sayısı gibi bir şey bulunabilir tabi ama anlamı var mıdır bilemem.
Tabi siz başka bir şeyi hesaplamak istiyorsanız onu da bilemiyorum.
Öncelikle bu dersler online dersler
Zoom (
Video Conferencing, Web Conferencing, Webinars, Screen Sharing) uzaktan eğitim programıyla işleniyor. Böyle olunca derse öğrenci giriyor bazen internetten düşüyor bazen derse kendisi girip çıkıyor kimisi dersi dinlemeyip sadece derse giriş yapıyor ama kamerası açık olmadığı için dersin başında mı bilinemiyor vb..
Biz yinede bir istatistik tutmak için yoklama alıyoruz ancak üstte bahsettiğim gibi dakikada değişiyor giriş çıkışlar.
ders arka arkaya 2 saatte olsa 1 saatte olsa her ders için tek yoklama yapıyoruz ve bir dakikalığına bile girip çıkan öğrenciyi var yazıyoruz.
örneğin 5A nın salı günü aşağıdaki gibi ders programı var
Aynı öğrenci
(Her derste bir defa yoklama alınıyor ve bir dakika bile derse girip sonra çıkan var yazılıyor)
- 1 ve 2. saatlerde Matematik dersinde yok yazıldıysa
- 3 ve 4. saatler Türkçe dersinde yok yazıldıysa
- 5 ve 6. saatler Peygamberimizin Hayatı dersinde yok yazıldıysa
- 7. saatte Müzik dersinde yok yazıldıysa
Bu öğrenci 1 günlük yok sayılıyor excel dosyasında öğrenciler sayfasında XD yazılanlar...
5/A | 1 ve 2. saatler | 02.03.2021 | 08:30 | Bedirhan AYDIN | Matematik | 2 saat |
5/A | 3 ve 4. saatler | 02.03.2021 | 09:50 | Ayşe ARSLAN | Türkçe | 2 saat |
5/A | 5 ve 6. saatler | 02.03.2021 | 11:10 | Bilal ÇETİN | Peygamberimizin Hayatı | 2 saat |
5/A | 7. saat | 02.03.2021 | 12:30 | Burak ÇEVİK | Müzik | 1 saat |
işte ilk etapta 5/A sınıfında bu öğrenci gibi olan yani tüm derslerde ders sayısı kadar yok yazılan öğrencilerin sayısının toplamı rapor sayfasına gün gün hesaplanacak
her derste 1 defa yoklama alındığı için öğrenci bir günde 7 saat ders olsa bile 7 defa yoklama yapılamıyor yüz yüze eğitimde yapıyoruz ancak online derslerde öğretmenin dersi 2 saat olsada 1 saat olsada 1 defa yoklama alıyor sonra bunu yoklama formuna giriyor.
hal böyle olunca bir öğrencinin salı günü tam devamsız diyebilmek için o gün o sınıfta kaç yoklama alınmış ders sayısına bakıp o sayı kadar X işareti almış öğrenciler tam gün devamsızlık yapmış sayılıyorlar.. Sizin üstte bahsettiğiniz gibi her ders için ayrı yoklama alınsa problem kalmayacak...
Salı günü 3 tane 2 saatlik 1 tanede 1 saatlik olmak üzere toplam 4 ders var. Bu derslerin salı günü toplamı 7 ders saati... normalde 7 yoklama alınması lazım ama online derslerde 4 yoklama alınıyor ve öğrencide 4 yoklamada da yok yazılmışsa o gün tam gün devamsız sayıyoruz....