Sayın
@sedat2161 .
Bu tür işlemlerde pratik yöntem; örneğin ÖZLÜK_RAPOR_İZİN şeklinde adlandırılacak başka bir sayfada/başka sayfalarda;
-- izin hesabında gerekli olabilecek, personelin doğum tarihi (yaşa göre izin süreleri değişkenlik gösterebilir)
-- ilgili personelin, seçilen dönemde aktif çalışan olup/olmadığının da kontrolünü yapmak üzere işe başlama/çıkış tarihleri
(aynı kişi 1'den fazla kez giriş-çıkış yapmış da olabilir) olmalı ki; PUANTAJ sayfasında sadece seçilen dönemde aiktif çalışan durumundakiler listelenmelidir.
-- kullanılan izine ilişkin (aynı veya farklı aylarda/yıllarda da olabilir tüm izinleri) başlangıç ve bitiş tarihleri ile
-- rapor (yine aynı veya farklı aylarda/yıllarda da olabilir tüm raporları) başlangıç ve bitiş tarihlerinin kaydedilmesi
yerinde olur diye düşünüyorum. Bu kayıtların da benzersizlik garantisi olan TC Kimlik Numarası kriterine göre yapılması iyi olur.
Özetle belgenizin tasarım ve işleyiş mantığını iyi düşünülmesi, sonradan ihtiyaç duyulması muhtemel tüm bilgileri içermesi gerekir.
Mantık olarak; tıpkı Resmi Tatil bilgilerinin başka bir sayfadaki listeden kontrol edilmesi gibi;
-- ÖZLÜK sayfasından, seçilen dönemde aktif çalışanlar PUANTAJ sayfasına listelenmeli,
-- ÖZLÜK sayfası veya başka bir sayfadaki İZİN/RAPOR bilgilerine göre de PUANTAJ sayfasında gerekli işaretlemeler yapılmalı bence.
PUANTAJ sayfasında izin/rapor başlangıç ve bitiş tarihlerinin yazdırılması başka bir gerekçesi yoksa bana pek anlamlı gelmiyor doğrusu.
Tabi İnsan Kaynakları konusunda tecrübesi olan başka arkadaşlarımızın daha isabetli önerileri olabilir.
Şahsen benim tarzım, soru soran üyelerimizin örnek belgelerinin tasarımına ve öngördükleri işleyişe ilişkin
çok gerekli olmadıkça müdahele etmeme yönünde.
Tasarımı sizler yapacaksınız, gerekli formül/makrolarla ilgili olarak da halledemediğiniz sorunlar için forumda konu açacaksınız.
Aklıma gelenler bunlar.
.