Dosya ikonu

Yıllık İzin Kullanım Takip ve Rapor Çizelgesi Oluşturma

Kısa Açıklama

Yıllık İzin Kullanım Takip ve Rapor Çizelgesi Oluşturma başlıklı bu içerikte, ilgili işlemlere yönelik olarak hazırlanan öğretici bir dosya yer almaktadır.
Yıllık İzin Kullanım Takip ve Rapor Çizelgesi Oluşturma isimli içerikte, çalışanların kullandıkları izinleri kayıt edebilir, gelişmiş bir şekilde kullanım raporlarını inceleyebilirsiniz.

Yıllık İzin Kullanım Takip ve Rapor Çizelgesi Oluşturma


Dosyamızda, şirket çalışanlarının izinlerini takip etmeye yarayan ve ikinci olarak sayfaya eklenmiş olan izinleri, çalışan bazlı olarak ileri bir şekilde raporlamayı sağlayan Excel formülleri yer almaktadır. Yapılan işlemler şu şekildedir:

Takip Sayfası
  • Ülkemize ait Resmi Tatillerin tanımlamalarının yapılması,

    Resmi Tatil Tanımları


  • Sicil No, Adı Soyadı, Görevi bilgilerinin yazılması,

    Kişisel Bilgilerin Tanımlanması


  • İzin girişi yapılırken, Resmi Tatil, Arefe seçeneklerinin kontrol edilip edilmeyeceğinin seçilmesi,

    Resmi Tatil ve Arefe Seçenekleri


  • Çalışanların yıllık izin sürelerinden sayılmaması için, 3 güne kadar hafta tatili günlerinin seçilmesi,

    Hafta Tatillerinin Belirlenmesi


  • Yıllık İzin Başlama Tarihinin yazılması,
  • Yıllık İzin Gün Sayısının yazılması,
  • EĞERHATA, LET, KAÇINCI, İNDİS, BYROW, LAMBDA, ARALIKBİRLEŞTİR, ESAYIYSA, METNEÇEVİR, SIRALI, MAP, İŞGÜNÜ.ULUSL, EĞER ve FİLTRE fonksiyonlarının bir arada kullanıldığı formüller ile;
    • Yıllık İzin Bitiş Tarihinin,
    • İşbaşı Tarihinin bulunması,
  • Yıllık İzin Sonuç bilgisinin tamamlanmış olması,,

    Yıllık İzin Verilerinin Oluşturulması


  • Tanımlanmış olan tatil tablosu referans alınarak, girilen tüm izinler göz önünde bulundurularak, OTOMATİK Tatil Takviminin oluşturulması,

    Resmi ve Dini Tatil Tablosu
Takvim Sayfası
  • Ad Tanımla özelliği ile Takip sayfasında tanımlı olan çalışanların, bir Açılan Listeye eklenmesi,

    Açılan Çalışan Listesi


  • EĞERHATA, KÖPRÜ ve SATIRSAY fonksiyonlarından oluşan ve sadece bir hücreye yazılmış formül ile seçilen çalışana ait izinlerin listelenmesinin sağlanması,

    İzinlerin Listelenmesi


  • Listelenen izin bilgilerinin, mouseover yöntemi ile üzerine gelindikçe aşağıdaki detayların gösterilmesi,
    • Seçilen izne ait çalışanın tüm bilgilerinin alt alta yazdırılacak şekilde listelenmesi,
    • Bu işlemin, EĞER, LET, KAÇINCI, İNDİS, SATIRSAY, SATIR, KIRP, PARÇAAL, BUL, FİLTRE ve DEVRİK_DÖNÜŞÜM fonksiyonlarından oluşan ve sadece bir hücreye yazılmış olan formül ile yapılması,

      Çalışan Detay Bilgileri


    • Seçilen izne ait izin döneminin, EĞER, MAK, METNEÇEVİR, MİN ve AY fonksiyonlarından oluşan bir formülle yazdırılması,
    • Bu dönemin, iznin tarihlerine göre birden fazla olarak yazdırılmasına olanak sağlanması,

      Dönem Gösterimi


    • Seçilen izne ait tarihlerin haftalık olarak kaç gün kullanıldıysa, o kadar gün kadar takvimde listelenmesi,
    • Takvimde listelenen günlerin;
      • Normal çalışma günü,
      • Hafta tatili günü,
      • Resmi ve Dini tatil günü,
      • Yıllık İzni olarak farklı farklı renklendirilmesi,

        Takvim Üzerinde Gösterim
    • Renklendirilen izin günlerinin seçeneğe bağlanması,

      Renç Seçenekleri
Yıllık izin takibinde yol göstereceğine inanarak hazırladığım dosyanın, ExcelDepo kullanıcılarına ve Excel 365 işlevlerine meraklı tüm herkese faydalı olması temennisiyle.
Geri
Üst