Ay Bazlı İş Günü Sayılarını Bulma isimli içerikte, seçilen yıldaki aylarda kaçar iş günü yer aldığının bulunması öğretilmektedir.
İş hayatında özellikle üretim işleriyle uğraşan çalışanlar için, iş günleri sayısı oldukça önemlidir. Buna göre üretim planlamaları yapılır, tahmini olarak ne kadar üretileceğinin sonucuna ulaşılır. Biz de dosyamızda, özellikle bu meslekteki kullanıcılarımıza fayda sağlayacağına inandığımız formülü geliştirdik.
Dosyamızda, üst resimde göreceğiniz üzere ilk olarak bir yıl seçimi yapılmaktadır. İkinci aşamada ise, her ay için Hafta Tatili gün ya da günlerinin seçiminin yapılması sağlanır. Bu iki seçim akabinde, Excel formülleri ile ayların başlangıç ve bitiş tarihleri listelenir. Hemen yan sütununa ise, o tarihte kaç iş günü yer aldığı yazdırılır. Bu işlem için hem Geleneksel Excel hem de Dinamik Excel formüllerini oluşturduk.
Excel 365 kullanıcısı iseniz, istenen sonuç sadece bir hücreye yazılan formül ile elde edilmektedir. Bu formül, üst resimde görülen mavi başlıklardaki tüm verileri tek bir hücrede oluşturarak, sağa ve aşağı doğru dökülmesini sağlamaktadır.
Eğer Excel 365 kullanıcısı değilseniz, kendiniz ihtiyacınız olan kısımları manuel olarak çoğaltmalısınız.
Dosyada, hafta tatili gün ya da günleri, kullanıcının seçimine göre otomatik olarak dikkate alınmaktadır. Resmi ya da Dini Tatil günleri için ise, bir sayfada tanımlama yapılması gerekmektedir. Biz bu tanımı, sadece 2023 yılı için gerçekleştirdik. Farklı yıllar için kullanmak isterseniz, tatilleri kendinizin tanımlaması gerekecektir.
Lakin, ben hiç tatil tanımlaması yapmadan, bunu da Excel bulsun derseniz, en alltaki Whatsapp hattımızdan ya da üst menüdeki Özel Destek alanından talepte bulunabilirsiniz.
Faydalanılması temennisiyle.
İş hayatında özellikle üretim işleriyle uğraşan çalışanlar için, iş günleri sayısı oldukça önemlidir. Buna göre üretim planlamaları yapılır, tahmini olarak ne kadar üretileceğinin sonucuna ulaşılır. Biz de dosyamızda, özellikle bu meslekteki kullanıcılarımıza fayda sağlayacağına inandığımız formülü geliştirdik.
Dosyamızda, üst resimde göreceğiniz üzere ilk olarak bir yıl seçimi yapılmaktadır. İkinci aşamada ise, her ay için Hafta Tatili gün ya da günlerinin seçiminin yapılması sağlanır. Bu iki seçim akabinde, Excel formülleri ile ayların başlangıç ve bitiş tarihleri listelenir. Hemen yan sütununa ise, o tarihte kaç iş günü yer aldığı yazdırılır. Bu işlem için hem Geleneksel Excel hem de Dinamik Excel formüllerini oluşturduk.
Excel 365 kullanıcısı iseniz, istenen sonuç sadece bir hücreye yazılan formül ile elde edilmektedir. Bu formül, üst resimde görülen mavi başlıklardaki tüm verileri tek bir hücrede oluşturarak, sağa ve aşağı doğru dökülmesini sağlamaktadır.
Eğer Excel 365 kullanıcısı değilseniz, kendiniz ihtiyacınız olan kısımları manuel olarak çoğaltmalısınız.
Dosyada, hafta tatili gün ya da günleri, kullanıcının seçimine göre otomatik olarak dikkate alınmaktadır. Resmi ya da Dini Tatil günleri için ise, bir sayfada tanımlama yapılması gerekmektedir. Biz bu tanımı, sadece 2023 yılı için gerçekleştirdik. Farklı yıllar için kullanmak isterseniz, tatilleri kendinizin tanımlaması gerekecektir.
Lakin, ben hiç tatil tanımlaması yapmadan, bunu da Excel bulsun derseniz, en alltaki Whatsapp hattımızdan ya da üst menüdeki Özel Destek alanından talepte bulunabilirsiniz.
Faydalanılması temennisiyle.